מרכז ויזנטל: גרירת-הרגלים של אוסטריה בהעמדה לדין של ארנה וואליש, שהייתה זקיפה במחנה מאיידנק, אפשר לה בסופו של דבר לחמוק מהצדק למרות שהתיק בעניינה נפתח לאחרונה שנית

והתגוררה בוינה עד לשבת האחרונה, הצליחה לחמוק מהעמדה לדין בגין פשעיה בתקופת השואה עקב מותה בבית חולים בבירה האוסטרית.

בהודעה שהוציא דר’ אפרים זורוף, צייד הנאצים ומנהל מרכז ויזנטל בישראל נאמר שמות וואליש מנע ממנה לעמוד לדין לאחר שממש לאחרונה גברה האפשרות לכך , עקב ההתפתחות החדשה ששלטונות פולין איתרו חמש ניצולות ממחנה המוות מאיידנק שראו במו עיניהן פשעים שביצעה שם וואליש. (עדויות אלה הובילו להחלטת רשויות אוסטריה מהעת האחרונה לפתוח מחדש את תיקה של וואליש.)

לדברי זורוף:

“ארנה וואליש ומשפחתה צריכים להודות לכל ממשלות אוסטריה לדורותיהן על גרירת הרגליים המתמשכת לגבי העמדתה לדין ועל העובדה שהיא לא נענשה מעולם על פשעיה במאיידנק ובמחנה הריכוז ראבנסברוק. העובדה שאישה זו, אשר הודתה בהובלת אנשים לתאי הגזים ובשמירה עליהם לבל יברחו, לא הועמדה מעולם לדין בגין פשעיה האכזריים, היא אות קלון לאוסטריה והוכחה ניצחת לחוסר הרצון הפוליטי המתמשך בוינה להעמיד פושעי מלחמה נאצים לדין. מותה חייב לשמש תזכורת לכל הממשלות אשר דנות בתיקים של פושעים נאצים שיש לזרז את העמדתם לדין כדי לא להחמיץ את האפשרות לעשיית דין צדק.”

למידע נוסף נא להתקשר לטל. 972-50-7214156
www.operationlastchance. org www.wiesenthal.com

Leave a Reply