150 עורכי-דין ירושלמים מבקשים מממשלת ישראל לדרוש מגרמניה לנקוט באמצעים משפטיים נגד הרוצח ההולנדי המורשע קלאס פאבר החי היום חופשי מעונש באינגולשטאדט, גרמניה

ירושלים – 150 עורכי דין ירושלמים חתמו על עצומה שהוגשה בשבוע שעבר לשר המשפטים יעקב נאמן, הקוראת לממשלת ישראל לדרוש מגרמניה לנקוט באמצעים משפטיים נגד התליין המורשע הנאצי קלאס פאבר, שמתגורר כיום, חופשי מעונש על פשעיו, באינגלשטאדט, גרמניה.

העצומה שיזם וקידם עו”ד דויד שונברג, מבטאת את זעמם ותסכולם של עורכי הדין על כך שפאבר, אשר נדון למוות בהולנד על שורת מעשי רצח שביצע בעת שירותו בס.ס. אך הצליח להימלט לגרמניה ב 1952, חי ללא הרשעה וענישה בגרמניה עשרות בשנים, למרות שממשלת הולנד ביקשה מספר פעמים את הסגרתו לשם ריצוי העונש, שהומר בשנות הארבעים למאסר עולם.

העצומה הוגשה כדי לתמוך במאמצים הבלתי נלאים של מרכז שמעון ויזנטל להעמיד את פאבר לדין וכדי לגייס את תמיכתה הפעילה של ממשלת ישראל במאמץ זה.
כמו כן קוראת העצומה לממשלת ישראל לדרוש מגרמניה לבטל כל חוק קיים כגון “פקודת הפיהרר” הראויה לשמצה, שהעניקה אזרחות גרמנית למשתפי פעולה נאצים לא-גרמנים ומגן עליהם מהסגרה למדינתם כדי שניתן יהיה להרשיעם ו/או להענישם.
לדברי עו”ד שונברג:

“ההגנה שהחוק הגרמני מעניק לפושע המלחמה המורשע הזה שמאפשרת לו לחיות ללא דאגות בגרמניה, היא עלבון לחוק ולערכים אנושיים, ועל ידי מיזעור פשעי השואה היא מעבירה מסר שלילי לחברה המודרנית. אנו מצפים מממשלתנו לקחת חלק פעיל יותר במאמצים להביא לדין פושעים נאצים וזה בדיוק סוג המקרים בהם מעורבות ישראל יכולה להיות משמעותית ביותר”.

דר’ אפרים זורוף, צייד הנאצים ומנהל מרכז ויזנטל בישראל בירך על היוזמה והוסיף: “כישלונה של גרמניה עד כה להעמיד את פאבר לדין או להסגירו להולנד הוא שערורייה וחובה לתקן זאת מהר ככל האפשר, כל עוד ניתן להשיג צדק.”
כמו כן נתמכה העצומה על ידי מרכז הארגונים של ניצולי השואה ועל ידי יד ושם.

למידע נוסף נא להתקשר לטל. 050-7214156 (דר’ זורוף) או 02-6242458 (שונברג)

www.operationlastchance.org
www.wiesenthal.com

Leave a Reply