מרכז שמעון ויזנטל לוחץ על שרים בממשלת אוסטריה לזרז את הטיפול בשלושה מקרים של “מבצע: הזדמנות אחרונה”

וינה – דר’ אפרים זורוף, צייד הנאצים ומנהל מרכז ויזנטל בישראל , נפגש אתמול עם שרי המשפטים והפנים של ממשלת אוסטריה כדי ללחוץ על ממשלת אוסטריה לזרז את הטיפול בשלושה מקרים של פושעי מלחמה נאצים הקשורים לאוסטריה – רופא מחנה הריכוז מאוטהאוזן, דר’ אריברט היים (Aribert Heim) , מפקד משטרת פוזגה (קרואטיה) מיליבוי אשנר ( Milivoj Ašner ) (חי כיום בקלאגנפורט), וארנה וואליש ( Erna Wallisch ) שומרת במחנה מאידנק (מתגוררת כעת בוינה).

שלושתם נחשפו במסגרת פרוייקט “מבצע: הזדמנות אחרונה” שמציע פרס כספי בעבור מידע שיוליך להרשעה וענישה של מבצעי השואה.

בפגישתו עם שר המשפטים קארין גאסטינגר, לחץ זורוף על הסרה מהירה של המכשולים בחוק אשר מונעים כיום את העמדתו לדין של אסנר, אשר כבר הואשם בקרואטיה, מולדתו, שאף ביקשה את הסגרתו כדי להעמידו לדין בפוזגה. כמו כן מחה זורוף על החלטת אוסטריה שלא להעמיד לדין את וואליש, אשר הודתה בכך שהובילה יהודים לתאי-הגזים ושמרה עליהם לפני הרצחם.

בפגישתו עם שר הפנים ליסה פרוקופ ( Liese Prokop ), ביקש זורוף מממשלת אוסטריה להציע גם כן פרס של 130,000 יורו, השווה לפרס שמציעה ממשלת גרמניה, למי שימסור מידע שיסייע בתפיסתו של דר’ אריברט היים שרצח כמה מאות אסירים בזריקות רעל ללבם בעת ששימש כרופא מחנה ההשמדה מאידנק.

למידע נוסף נא להתקשר לטל. +972-51-7214156

Leave a Reply